مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 3 می


13/02/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 3 می

 

روند قیمت دلار در ایران
قیمت دلار آمریکا در ایران، پس از رشد کم سابقه تا حدود قیمت 74000 تومان در زمان اوج تنش ها، به مرور به قیمت های پایین تر مانند 67000 و 65000 بازگشت. در حال حاضر نرخ معاملات دلار در حدود اعداد 60000 تا 62000 تومان در نوسان است. در صورت شکسته شدن این حمایت، امکان ریزش قیمت دلار تا حدود 56000 تومان نیز وجود خواهد داشت؛ اما از نظر نموداری دلار در آستانه‌ی یک حرکت صعودی دیگر قرار دارد. 

بیشتر بخوانید...

 

 

ادامه تورم به معنای افزایش نرخ های بهره
طبق گفته نهاد های مالی معتبر، ممکن است برای مهار تورم، نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالا  بماند، زیرا بازارهای مالی انتظارات کاهش نرخ را بین ماه می تا ژوئن 2025، احتمالاً پس از انتخابات فدرال بعدی، پیش بینی می‌کنند. مدیران اجرایی استرالیا اعلام می‌کنند که اقتصاد استرالیا چند ماه پیش بسیار انعطاف پذیرتر از آنچه انتظار می رفت به ثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید...

 

 

تخفیف بیشتر برای قبوض برق
دولت آلبانیز در نظر دارد به تنهایی با دور دوم تخفیف قبوض برق در بودجه 14 می ادامه دهد، با این استدلال که مانند کمک های اولیه سال گذشته، این کمک ها غیرتورمی خواهد بود. علاوه بر این جیم چالمرز همچنان ادعا می‌کند که قانون آینده ساخت استرالیا به نحوی تورم را تشدید می‌کند. 

بیشتر بخوانید...

 

 

 روابط اسرائیل و کشور های عربی
پس از گذشت زمان از حمله‌ی ایران به اسرائیل، اکنون با اعلام آتش بس از سمت اسرائیل، مشخص تر می‌شود که اسرائیل به دنبال تمرکز بیشتر بر روی روابط با کشور های عربی و همچنین بررسی تنش ها با حماس و ایران خواهد بود. به گفته تحلیلگران سیاسی، اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی اسرائیل فرصتی برای تمرکز دوباره بر حماس و ایران و پیشبرد عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی است. 

بیشتر بخوانید...