مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 12 مارچ


21/12/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 12 مارچ

 

طلا و بیت کوین، دارایی های محبوب
با توجه به تحولات بازار در روز های گذشته و همچنین ایجاد نگرانی از چاپ پول و مشکلات اقتصادی موجود، گرایش سرمایه گذاران به دارایی های محدود تر و با امکان دستکاری کمتر بازار مانند بیت کوین و طلا بیشتر شد و در نتیجه قیمت بیت کوین تا حدود قیمت  72000 هزار دلار و طلا تا حدود 2200 دلار پیش رفت. 

بیشتر بخوانید...

 

بیت کوین تا کجا پیش خواهد رفت؟
پس از عبور قیمت بیت کوین از سقف تاریخی خود و رسیدن به حدود قیمت 72 هزار دلار، مسیر برای رشد پر شتاب این ارز هموار تر شد. با توجه به تحلیل ها، در صورت ادامه روند افزایشی، قیمت های 76000 و 82000 نیز دور از تصور نخواهند بود. در صورت اصلاح بازار نیز امکان ریزش قیمت تا 66000 وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید...

 

کاهش سود بازار مسکن
روند رشد قیمت مسکن در استرالیا در سال های گذشته مطلوب بوده و سود سرمایه گذاری مناسبی در پی داشته است، اما با توجه به مشاهدات و پیش بینی های فعالان این بخش، دوران سود ها و افزایش قیمت های چشمگیر در این بخش به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید...

 

روابط چین و استرالیا در مسیر درست
شیائو کیان، سفیر چین در استرالیا گفت که روابط چین و استرالیا از حالت سقوط آزاد خارج شده و در مسیر درستی قرار گرفته است. همچنین به گفته او محدودیت های وارداتی پکن نیز رو به کاهش بوده که امکان رشد اقتصادی بیشتر را فراهم خواهد نمود.

بیشتر بخوانید...