مقالات

روزی فوق العاده برای دلار آمریکایی


28/07/1401 اقتصاد جهانی

روزی فوق العاده برای دلار آمریکایی

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

با افزایش تقاضا برای دارایی های امن، دلار آمریکا افزایش می یابد. در حالی که بازدهی خزانه داری اوج های جدیدی را آزمایش کرد، دلار آمریکا در برابر سبدی وسیع از ارزها به شدت افزایش یافت. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله بالاتر از سطح 4.00 درصد قرار گرفت و به سمت سطح 4.10 درصد حرکت کرد.

امروز، معامله گران همچنین بر داده‌های جدید مجوزهای ساختمانی و گزارش های شروع ساخت مسکن از سوی مرکز مجوزهای ساختمانی ایالات متحده در ماه سپتامبر دسترسی داشتند که این داده‌ها به ترتیب رشد 1.4 درصدی و 8.1 درصدی را نشان دادند. بازار مسکن به دلیل افزایش نرخ بهره همچنان تحت فشار خواهد بود.

پویایی تقاضا برای دارایی های امن به عنوان کاتالیزور اصلی برای دلار آمریکا در کوتاه مدت عمل خواهد کرد. در صورتی که شاخص دلار آمریکا بتواند به بالای سطح 113 بازگردد، شانس خوبی برای حرکت به سمت بالاترین سطح اخیر نزدیک به  113.90 واحد خواهد داشت.

البته در ساعات پایانی این روز معاملاتی شاخص دلار آمریکا نتوانست بالاتر از سطح 113 ثابت بماند و علیرغم افزایش بازدهی خزانه داری تا سطح 112.50 کاهش یافت. بازده اوراق قرضه 10 ساله اخیراً سطح 4.18 درصد را آزمایش کرده است و سپس به سمت 4.14 درصد عقب نشینی کرده است.

افزایش تقاضا برای دلار آمریکا بازارکامودیتی‌ها و اررزها مرتبط با کامودیتی را تحت تاثیر قرار داد به نحوی که پس از آن که گزارش های تورمی کانادا نشان داد که نرخ تورم از 7% در ماه اوت به 6.9% در سپتامبر کاهش یافته است، USDCAD تلاش کرد تا بالاتر از سطح 1.3800 قرار گیرد.

جفت ارز USDCAD به تقاضای عموم بازار برای ارزهای مرتبط با کامودیتی بستگی دارد. این روزها این تقاضا ضعیف باقی مانده است. AUDUSD نزدیک به 0.6300 معامله می شود و NZDUSD زیر سطح 0.5700 باقی می مانده است.