مقالات

پیش بینی و تحلیل قیمتی دلار استرلیا در پایان هفته


28/07/1401 اقتصاد جهانی

پیش بینی و تحلیل قیمتی دلار استرلیا در پایان هفته

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

دلار استرالیا در طول جلسه معاملاتی به دنبال پیدا کردن یک جهت‌گیری مشخص بود. ما در حال تلاش برای یافتن نوعی نیروی کاتالیزور بلندمدت برای حرکت نمودار دلار استرالیا هستیم البته باید به این مورد تاکید کنم که نمودار AUDUSD در یک روند نزولی قرار داد. در شرایط فعلی، بنظرم اگر دلار استرالیا در واقع کمی از محدوده‌ی فعلی خود عقب نشینی کند، جای تعجب نیست.

همانطور که در تحلیل‌ها در طول هفته گفتیم، سطح 0.64 باید مقاومت اصلی بعدی پیش روی نمودار باشد.

من معتقدم که در شرایط فعلی بایستی بفهمیم که AUDUSD در بلندمدت به کدام جهت می رود، در این مرحله فکر می کنم واضح است که نمودار در یک روند نزولی قرار دارد. همانطور که گفته شد، ممکن است ما وضعیت اشباع فروش در نمودار داشته باشیم و بر این اساس به نظر برسد که ما یک جهش کوتاه مدت داشته باشیم. با این حال، من به این اتفاق به‌عنوان فرصتی برای شروع موقعیت Short جدید نگاه می‌کنم.

جفت ارز AUDUSD نتوانست با موفقیت از محدوده‌ی نوسان کوتاه مدتی 0.6200-0.6300 خارج شود، در حالی که قیمت در معرض پایین ترین سطح 30 ماهه خود یعنی 0.6169 قرار داشت، AUDUSD هفته را با روند مثبت شروع کرد.

اگر فشارهای فروش قیمت را به زیر 0.6200 برساند، حمایت در ابتدا می تواند بین 0.6070 و 0.6000 شروع شود. با سقوط پایین تر، این جفت ممکن است تلاش کند تا مانند آغاز سال 2003 در حدود 0.5860 جای پایی برای خود پیدا کند.

به طور خلاصه، AUDUSD با وضعیت خنثی در پایین روند نزولی خود قرار دارد. حرکت پایدار بالای میانگین متحرک SMA 20 یا نزول به زیر سطح 0.6200 می تواند بازار را بر این اساس به سمت صعود یا نزول هدایت کند.

پیش بینی و تحلیل قیمتی دلار استرلیا در پایان هفته