مقالات

پیش ‌بینی قیمت جفت ارز AUDUSD


26/07/1401 اقتصاد جهانی

پیش ‌بینی قیمت جفت ارز AUDUSD

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

دلار استرالیا در جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت. به نظر می‌رسد نمودار در تلاش است تا به سطح 0.64 برسد. بانک مرکزی استرالیا در آخرین جلسه‌ی خود به جای 50 واحد مورد انتظار، تنها 25 واحد نرخ بهره را افزایش داد. به همین دلیل، به نظر می رسد که بازار دلار استرالیا را به درستی مجازات می کند، اما در این برهه از زمان، بازار این جفت ارز آنقدر اشباع فروش شده بود که یک حرکت جهشی قریب الوقوع و قابل پیش‌بینی بود. ما این حرکت را در کنار نوسانات دلار آمریکا زیر نظر داریم.

کندل های ثبت شده‌ای اخیر تا حدودی صعودی است. درصورت ادامه‌ی روند صعودی، ممکن است که نمودار به سطح 0.65 برسد. سطح محدوده‌ای است که قبلاً در آن شاهد مقاومت بوده ایم، بنابراین من احتمال می‌دهم در آن محدوده یک نبرد بزرگ بین خرس‌ها و گاوهای بازار ایجاد شود.

تحقق این اتفاق باتوجه به اینکه میانگین متحرک نمایی EMA 50 وارد این محدوده شده و میتواند یک مقاومت داینامیک را نیز ایجاد کند، تقویت شده است.

در کل، تا زمانی که نمودار حداقل از سطح 0.67 عبور نکند، من علاقه ای به خرید این جفت ارز ندارم. به اعتقاد من تنها راه برای اینکه جفت ارز AUDUSD بخواهد برای بلند مدت تغییر جهت دهد، این است که فدرال رزرو آمریکا از سیاست های انقباض خود دست بر دارد.