مقالات

آنچه که بر دلار استرالیا در هفته‌ی قبل گذشت


25/07/1401 اقتصاد جهانی

آنچه که بر دلار استرالیا در هفته‌ی قبل گذشت

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

دلار استرالیا در هفته گذشته پس از آنکه به پایین ترین سطح 2 سال گذشته رسید، به کاهش خود ادامه داد. نگرانی ها در مورد اقتصاد چین، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و وجود ریسک گسترده، کاتالیزورهای پشت فشار فروش در اوایل هفته بودند.

در اواخر هفته، فشار فروش به دلیل آمارهای بالاتر از حد انتظار تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده و قیمت‌گذاری تقریباً 100 درصدی افزایش 75 واحدی دیگر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در نشست سیاست پولی 1-2 نوامبر، تقویت شد.

هفته گذشته، AUDUSD در محدوده ی 0.6201 قرار گرفت که 0.0166 یا 2.68٪ کاهش را نشان ثبت کرد و شاخص Invesco CurrencyShares Australian Dollar Trust ETF (FXA) در 61.39 دلار بسته شد که 1.60 دلار یا 2.54- کاهش داشت.

اواخر هفته بود که، دلار Aussie تا حدودی تثبیت شد، زیرا امیدها برای وقفه در بحرانی که بازار طلایی بریتانیا را تحت تاثیر قرار داده است، احساسات ریسک را در سطح جهانی تقویت کرد و سفته بازان را از پوزیشن های شلوغ فروش خارج کرد.

هفته گذشته هیچ گزارش مهمی از استرالیا منتشر نشد و بیشتر معامله گران به شدت منتظر اخبار تورم ایالات متحده و انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند.