مقالات

تحلیل تکنیکال روزانه USDollar


29/06/1401 اقتصاد جهانی

تحلیل تکنیکال روزانه USDollar

 

بنظر می‌رسد شاخص دلار آمریکا در تلاش است تا بالای عدد 110 قرار بگیرید

دلار آمریکا در حال افزایش است زیرا معامله گران همچنان برای تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره آماده می شوند که فردا منتشر می شود.

ابزار FedWatch نشان می دهد که 82 درصد احتمال افزایش 75 واحدی نرخ وجود دارد. نگاه بازار به افزایش نرخ آتی در معاملات اخیر تثبیت شده است. جای تعجب نیست که شاخص دلار آمریکا در محدوده ای بین حمایت 109.50 و مقاومت 110.20 قرار گرفته است.

در همین حال، بازدهی خزانه‌داری همچنان بالاتر می‌رود و بازدهی اوراق خزانه 2 ساله در تلاش است تا بالای سطح 4.00 درصد تثبیت شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، ارز آمریکایی ممکن است حمایت بیشتری دریافت کند.

شاخص دلار USDOLLAR در این محدوده مشخص شده حمایت شده است. اندیکاتور استوکاستیک در تایم فریم روزانه به تازگی در آستانه ورود به بالای سطح 80 قرار دارد. اگر در این ناحیه باقی بماند، روند قعلی نمودار تثبیت خواهد شد.

این شاخص در میانه‌ی کانال صعودی خود معامله می‌شود. بعلاوه، باند بالای اندیکاتور بولینگربند نیز شیب صعودی به خود گرفته است. اگر باند پایینی نیز از باند بالایی بولینگر تبعیت کند، دلار آمریکای (Greenback) یک سوگیری رو به بالا خواهد داشت.

اولین هدف پیش روی شاخص دلار در تایم فریم کوتاه مدت سطح مقاومتی 110.20 است که در تلاش اخیر خودش برای عبور از این سطح ناموفق بوده است.

تورم فزاینده به اعتبار فدرال رزرو لطمه زده است. بنابراین، اقدام تهاجمی همچنان محتمل است. به این ترتیب، سیاست تهاجمی فدرال رزرو از سناریوی اصلی مورد نظر ما پشتیبانی خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال روزانه USDollar