مقالات

پیش‌بینی ما از میزان افزایش نرخ بهره


29/06/1401 اقتصاد جهانی

پیش‌بینی ما از میزان افزایش نرخ بهره

 

روز چهارشنبه، 21 سپتامبر، ساعت 6:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ، فدرال رزرو افزایش نرخ وجوه فدرال را اعلام خواهد کرد و بیانیه FOMC را منتشر خواهد می کمد. سی دقیقه بعد، رئیس فدرال رزرو کنفرانس مطبوعاتی FOMC را برگزار خواهد کرد.

ما انتظار داریم نرخ بهره با 75 واحد افزایش به 3.25٪ برسد با این حال، به دنبال CPI بالاتر از حد انتظار، بازارها به احتمال 20 درصد برای افزایش 100 واحدی معاملات خود را قیمت گذاری کرده است.

تورم فعلی تمایل دارد چسبندگی قیمت گسترده ای داشته باشد. این چسبندگی قیمت احتمالاً تا زمانی که کاهش تورم را نشان ندهد، فدرال رزرو را نگران می کند.

با این حال، طبق نظرسنجی مقدماتی انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان، انتظارات مصرف کننده به 4.6 درصد (4.8 درصد - ماه قبلی) تعدیل شده است.

در حالی که بازدهی خزانه داری بالاتر می‌رود، شاخص دلار آمریکا به تلاش خود برای تثبیت قیمت در حوالی سطح 110 ادامه میدهد.

بازده اوراق خزانه 2 ساله در حال آزمایش سطح 3.95 درصد است، در حالی که بازده اوراق خزانه 10 ساله تلاش می‌کند به بالای 3.50 درصد برسد. ابزار FedWatch نشان می دهد که به احتمال 80 درصد افزایش 75 واحدی نرخ در 21 سپتامبر اتفاق می‌افتد.

بازارها نگران هستند که این افزایش نرخ بهره با اظهارنظرهای جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو همراه شود. به احتمال زیاد، تا زمانی که فدرال رزرو تصمیم خود در مورد نرخ بهره را منتشر نکند، معاملات در بازار متلاطم باقی خواهد ماند.

علاوه بر این، عناصر قیمت گذاری همچون شاخص‌های تولیدی امپایر استیت و فیلی فدرال رزرو هفته گذشته نشان دهنده اعتدال بودند. بنابراین، افزایش 75 واحدی در این مرحله منطقی‌تر به نظر می‌رسد.