مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 2 می


12/02/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 2 می

 

 

مشوق‌های مالیاتی در بودجه استرالیا
چالمرز گفت همچنین در بودجه 14 می "مشوق های مالی، تغییرات نظارتی و سایر عوامل توانمندسازی" وجود خواهد داشت تا سرمایه را به استرالیا جذب و از رفتن آن به خارج از کشور جلوگیری کند. همچنین او اعلام کرد چشم‌انداز مشوق‌های مالیاتی در بودجه را باز نگه داشته است، زیرا کسب‌وکارها هشدار داده‌اند که تغییرات در قوانین سرمایه‌گذاری خارجی برای جذب سرمایه مورد نیاز طبق قانون آینده ساخت استرالیا کافی نیست. 

بیشتر بخوانید...

 

 

سرمایه گذاری خارجی برای استرالیا
دولت آلبانیز می‌خواهد اطمینان حاصل کند که سرمایه‌گذاری خارجی در آینده در مناطق و صنایع حیاتی از سوی کشورها و شرکت‌های مورد اعتمادش انجام می‌شود. البته این به وضوح شامل تلاش شریک تجاری اصلی استرالیا در کنترل یا سرمایه گذاری در بخش های حساس مانند زیرساخت های داخلی و مواد معدنی حیاتی نمی شود. جیم چالمرز می‌گوید قوانین سخت‌تر سرمایه‌گذاری خارجی استرالیا به جای هدف قرار دادن چین، بدون تبعیض ادامه خواهد یافت. 

بیشتر بخوانید...

 

 پیش‌بینی روند نرخ بهره استرالیا
به گفته تحلیلگران اقتصادی استرالیا، بولاک باید نسبت به احتمال افزایش نرخ بهره هشدار دهد. همچنین هیئت مدیره بانک مرکزی استرالیا باید به طور جدی افزایش نرخ بهره را در ماه های آینده در نظر بگیرد.  

بیشتر بخوانید...

 

 بازار املاک ملبورن در آستانه بازگشت
همه ما شاهد رشد فوق‌العاده قیمت مسکن در چهار سال گذشته بوده‌ایم - قیمت مسکن در سیدنی 24 درصد، بریزبن 39 درصد، آدلاید با 40 درصد و پرث 37 افزایش یافته است.  با توجه به شرایط بازار مسکن و همچنین روند مشابه در دوره های گذشته، احتمال بازگشت رونق به این بازار بالا است.  

بیشتر بخوانید...