مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 30 آپریل


10/02/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 30 آپریل

 

قیمت دلار آمریکا در ایران
قیمت معاملات دلار آمریکا در ایران در حدود قیمت 60000 تومان قرار دارد. بنا به تحلیل های نموداری، دلار در نقطه‌ ای قرار دارد که امکان برگشت و صعود به قیمت 75000 و 80000 تومان وجود دارد. در صورت عدم صعود، امکان کاهش قیمت دلار تا 58000 تومان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید...

 

 

روند قیمت بیت کوین
بیت کوین در روز های اخیر کاهش قیمت چشمگیری را تجربه کرد و اکنون در حال تلاش برای حفظ قیمت در حدود قیمت 63000 دلار است. در صورت شکسته شدن حمایت در این حدود قیمت، امکان ریزش تا 56000 دلار نیز وجود خواهد داشت؛ اما در صورت حمایت شدن قیمت در این محدوده، امکان مشاهده قیمت 67000 دلار دور از ذهن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید...

 

 

حرکت بعدی RBA
به گفته سرمایه گذاران، حرکت بعدی RBA همچنان کاهش نرخ خواهد بود. همچنین مدیر پورتفولیو در کاپ استریم کپیتال، گفت: "RBA نشان داده است که یک کوهنورد بسیار بی میل است و تورم همچنان در حال کاهش است، اما با سرعتی کندتر از آنچه که RBA و بقیه بازار تصور می کردند."

بیشتر بخوانید...

 

 

کاهش هزینه های بودجه و نرخ بهره
اقتصاددانان می گویند ده ها میلیارد دلار هزینه اضافی دولت فدرال و ایالتی بر فشارهای تورمی افزوده است و باید برای محدود کردن افزایش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا کاهش یابد. اقتصاددانان می گویند که دولت باید با دقت در بودجه گام بردارد، در غیر این صورت خطر به تعویق انداختن کاهش نرخ را در پی دارد.

بیشتر بخوانید...