مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 7 مارچ


16/12/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 7 مارچ

 

جروم پاول در انتظار کاهش نرخ بهره
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، به نظر می رسد که اقتصاد ایالات متحده نزدیک به نقطه سقوط در رکود نیست، اما خاطرنشان کرد که هنوز مشخص نیست بانک مرکزی چه زمانی ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد و اطمینانی نسبت به ادامه پیشرفت در کاهش تورم وجود ندارد. 

بیشتر بخوانید...

 

هشدار چالمرز نسبت به تولید ناخالص داخلی
جیم چالمرز، خزانه‌دار استرالیا هشدار داد که کاهش تولید ناخالص داخلی به این معنی است که بعید است خزانه‌داری همچنان به دریافت مالیات‌های بادآورده چند میلیارد دلاری ادامه دهد، چرا که دولت، افزایش مخارج قبل از انتخابات را در نظر دارد که می‌تواند به تأمین نهایی بودجه ضربه بزند. 

بیشتر بخوانید...

 

 بسته شدن شعب Bankwest توسط CBA 
حضور 129 ساله Bankwest در استرالیای غربی تا اکتبر به پایان می رسد زیرا مالک آن Commonwealth Bank، 45 شعبه را تعطیل می کند و 15 شعبه دیگر را به ویترین فروشگاه CBA تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید...

 

ضربه ترامپ با تورم و مهاجرت
دونالد ترامپ سخنرانی خود را برای حامیانش در باشگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا آغاز کرده و گفته است که تورم همه چیز را از بین می برد و محبوبیت او در نظرسنجی ها به عملکرد بازار سهام کمک می کند. همچنین او که فوراً به دنبال کمک های مالی جدید برای کمک به کمپین ریاست جمهوری خود است، در آخر هفته با ایلان ماسک ملاقات می‌کند.

بیشتر بخوانید...