مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 9 فوریه


19/11/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 9 فوریه

 

دلیل گرانی خانه در استرالیا
بنابر گزارش های اقتصادی جدید، حذف تخفیف های مالیاتی و تدابیر مالیاتی جدید، مسئله تشدید بحران مسکن را حل نخواهد کرد، اما افزایش عرضه و تسهیل امور معاملات مسکن با برنامه ریزی اتفاق خواهد افتاد. طبق گزارش بانک مرکزی، قوانین محدود کننده موجود، قیمت مسککن در سیدنی و ملبورن را تا 40 درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید...

 

 بحران هزینه های زندگی
هزینه های زندگی در بخش های مختلف در حال بالا رفتن در استرالیاست. طبق آمار اعلام شده هزینه بیمه در سه ماهه گذشته حدود 17 درصد افزایش داشته. همچنین هزینه قبوض برق و خدمات مشابه آن نیز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید...

 

پاسخ کسب و کار ها به RBA
شرکت های که توسط رزرو بانک استرالیا مورد بررسی قرار گرفتند اعلام کردند که تحمیل هزینه های موجود در کسب و کار به مشتریان کار دشوار تری تا تامین نیروی کار است. طبق اعلام RBA که 200 شرکت را برای کسب اطلاعات دقیق از اوضاع اقتصادی مورد بررسی قرار داده است، تقاضا برای کالاها و خدمات در حال کاهش است و مشتریان به قیمت حساس‌تر هستند زیرا هزینه‌های داخلی نسبت به واردات افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید...

 

کاهش سریع قیمت ها در چین
قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت از سال 2009 کاهش یافت و فشار بر دولت برای حمایت از احیای اقتصادی این کشور که اعتماد سرمایه‌گذاران را متزلزل کرده و بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزایش داد.

بیشتر بخوانید...