مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 7 فوریه


17/11/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 7 فوریه

 

 پادشاه گرفتار سرطان شد
کاخ باکینگهام در اطلاعیه ای فاش کرد که پادشاه چارلز به سرطان مبتلا شده است و وظایف عمومی خود را با شروع درمان به تعویق خواهد انداخت. پادشاهی پادشاه چارلز که کمتر از 18 ماه پیش آغاز شده بود، حالا با این خبر تحت تاثیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید...

 

بولاک: مشکل تورم حل نشده
میشل بولاک در کنفرانس مطبوعاتی گفت: کار های خوبی در کنترل تورم انجام شده اما مشکل همچنان وجود دارد. باید مطمئن شویم که تورم به نقطه مورد نظر باز خواهد گشت و برای رسیدن به این نقطه، هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد. بالا بردن نرخ بهره میتواند یکی از این موارد باشد.

بیشتر بخوانید...

 

 احتمال بالای افزایش نرخ بهره 
طبق اعلام بانک مرکزی استرالیا، نرخ بهره فعلا ثابت است اما در آینده باید افزایش داشته باشد تا امکان کنترل تورم وجود داشته باشد. بحران هزینه زندگی در استرالیا با کنترل تورم و کاهش آن تا محدوده هدف امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید...

 

 اصلاح مالیاتی در یک قدمی تصویب
لایحه کاهش اصلاح شده مالیات یک قدم دیگر به تصویب نزدیکتر شد. در مجلس پس از انتقاد از آلبانیز به دلیل تغییر سیاست، قول حمایت از لایحه اصلاح مالیات داده شد. به گفته دولت، این قانون بیشتر به نفع قشر متوسط و ضعیف جامعه خواهد بود و مزایایی را از قشر ثروتمند کسر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید...

 

کنترل تورم تا سال 2026
به گفته بانک مرکزی استرالیا، همچنان تقاضای بیش از ظرفیت وجود داشته و در صورتی که رشد نرخ بهره و افزایش نیروی کار در بلند مدت اتفاق بیافتد، تا اواسط سال 2026 تورم به نقطه هدف که بین 2 تا 3 درصد است باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید...