مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 6 فوریه


16/11/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 6 فوریه

 

روند قیمت دلار آمریکا در ایران
قیمت دلار آمریکا در ایران، با توجه به تاثیرگذاری بالا در معاملات و همچنین اقتصاد، مورد توجه است. بعد از یک صعود حدود 7 درصدی در هفته گذشته، قیمت دلار تا 57 هزار تومان حرکت کرد اما در هفته ای که گذشت، با اصلاح قیمت، به کانال 54 هزار تومان برگشت. علیرغم تاکید دولت ایران بر کاهش قیمت، تحلیل های بازار و اخبار اقتصادی، خبر از افزایش مجدد قیمت دلار دارد.

بیشتر بخوانید...

 

منتظر کاهش نرخ های بانکی نباشید
وارویک مک کیبین، عضو سابق هیئت مدیره بانک مرکزی استرالیا، پیش‌بینی‌های اقتصاددانان مبنی بر کاهش نرخ بهره را رد کرد. به عقیده او، نرخ نقدینگی همچنان باید افزایش داشته باشد تا امکان رسیدن تورم به محدوده هدف 2 تا 3 درصد ممکن باشد.

بیشتر بخوانید...

 

 افزایش آگهی های شغلی ANZ
آگهی‌های شغلی ANZ-Indeed استرالیا در ماه ژانویه 1.7% افزایش داشت. این مسئله به گفته اقتصاددانان نشان از آمادگی بازار کار برای جذب نیروی کار بیشتر و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری دارد. 

بیشتر بخوانید...

 

تخریب روابط چین و استرالیا با حکم اعدام
تلاش‌ها برای تثبیت روابط استرالیا با پکن پس از صدور حکم تعلیقی یک دادگاه چینی برای یانگ هنجون، مدافع دو تابعیتی و دموکراسی، با شکست جدی مواجه شد. دولت و مخالفان استرالیایی این حکم را وحشتناک توصیف کردند و شیائو کیان، سفیر چین در استرالیا، توسط وزیر امور خارجه، جان آدامز، برای توضیح احضار شد.

بیشتر بخوانید...