مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 2 فوریه


12/11/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 2 فوریه

 

اجرای همزمان اصلاح و معافیت مالیاتی
خزانه دار استرالیا، جیم چالمرز، در توضیحاتی که در مورد مرحله سوم کاهش مالیات داد گفت: در ایجاد تغییرات مالیات که هفته گذشته اعلام شد، دولت بین تخفیف یا اصلاح یکی را انتخاب نکرد؛ بلکه همزمان به هر دوی ایمن مسائل پرداخت. دولت برای این مرحله برای افراد متوسط و ضعیف تر جامعه نیز فواید بسیاری داشته است.  

بیشتر بخوانید...

 

 اعداد و ارقام به نفع حزب کارگر
به گفته کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، اعداد و ارقام و درصد های مالیات، تورم، افزایش دستمزد ها و نرخ بهره، همگی به سود حزب کارگر عمل خواهند کرد. ممکن است این تغییرات منجر به مشخص شدن پیش از موعد نتیجه انتخابات برای حزب کارگر شود.

بیشتر بخوانید...

 

ترس بازار ها از زیاندهی بخش املاک
افزایش زیان دو وام دهنده خارجی در عرض 24 ساعت، باعث شد تا بانک های محلی مانند Commonwealth بخشی از سهام املاک خود را بفروشند. ترس سرمایه گذاران از تاثیر پذیری بازار های داخلی از مشکلات و زیاندهی بخش املاک در ایالات متحده آمریکا است.

بیشتر بخوانید...

 

تلاش چین برای حمایت از اقتصاد
بانک مرکزی چین در ماه ژانویه، مبلغی در حدود 21 میلیارد دلار به بانک های دولتی چین تسهیلات وام تکمیلی داد تا قدمی برای تقویت بازوی اقتصادی خود برداشته باشد. با توحه به تاثیرگذاری اقتصاد چین به عنوان یک شریک تجاری قدرتمند برای استرالیا، این تغییرات در طول زمان باعث بهبود روابط اقتصادی چین و استرالیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید...