مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 1 فوریه


11/11/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 1 فوریه

 

 علت و مقصد نواسانات دلار
یک عضو هیأت رئیسه مجلس ایران، در واکنش به نوسانات اخیر قیمت دلار گفت: تحولات و تنش های منطقه و بین المللی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دلار در کشور بوده اما نسبت به اتفاقات مشابه گذشته، این نوسان کمتر بوده و در آینده نزدیک قیمت دلار کاهش خواهد یافت. با این وجود قیمت فعلی هر دلار آمریکا 55600 و قیمت هر تتر 58600 معامله میشود.

بیشتر بخوانید...

 

کاهش تورم استرالیا
تورم اصلی استرالیا در بازه زمانی سه ماهه پایانی سال گذشته کاهش داشت و مطابق تحلیل های منتشر شده، این امر باعث شد تا بانک مرکزی قادر باشد نرخ بهره را در هفته آینده بدون تغییر نگه دارد. 

بیشتر بخوانید...

 

کاهش مالیات در دولت آلبانیز 
ساختار مالیات بر درآمد شخصی استرالیا در طول سالیان متمادی در حال تغییر بوده و عقب نشینی دولت آلبانیز نسبت به مرحله سه کاهش مالیاتی که قبلاً تصویب شده بود، نمونه ای از همین رفتار در سال های گذشته است. طبق تحلیل ها، حزب کارگر تمایل به برگرداندن درصد های مالیاتی به جایی که در سال 2010 بود دارد. 

بیشتر بخوانید...

 

افزایش شاخص قیمت مصرف کننده
شاخص CPI ماهانه در 12 ماه منتهی به دسامبر 3.4 درصد افزایش یافت. یکی از فاکتور ها با افزایش بالاتر نسبت به سایر موارد، مسکن بود که 5.2 درصد افزایش داشت. همچنین حزب کارگر در هفته های گذشته حساسیت بالایی نسبت به این امر نشان داد.

بیشتر بخوانید...

 

رضایت حزب کارگر از کاهش تورم
کاهش تورم این باور حزب کارگر را تقویت می کند که روایت اقتصادی به نفع آنها تغییر می کند و دیگر افزایش نرخ بهره وجود نخواهد داشت. به گفته جیم چالمرز، خزانه دار استرالیا، "مدیریت اقتصادی مسئولانه" باعث شده تا این کنترل نرخ اتفاق بیافتد و دولت از این مسئله خرسند است.

بیشتر بخوانید...