مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 23 نوامبر


01/09/1402 اقتصاد ایران

مهمترین اخبار اقتصادی 23 نوامبر

 

صحبت های بولاک در ABE
او در مورد تصمیمات رزرو بانک توضیح داد: نکته مهم در تصمیم هیئت مدیره این بود که هم فعالیت اقتصادی و هم تورم در ماه‌های اخیر کمی انعطاف‌پذیرتر از حد انتظار بوده است. تورم از اوج خود گذشته است و در مسیر درستی قرار دارد، اما احتمالاً کمی کندتر از آنچه قبلاً تصور می‌کردیم به هدف باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید..

 

.کاهش احتمال افزایش نرخ ها
از زمانی که بانک مرکزی استرالیا دو هفته پیش نرخ بهره را افزایش داد، دو تحول مهم رخ داده است. یکی در ایالات متحده و دیگری در بریتانیا. اخبار در ایالات متحده، خبر از کاهش چشمگیر تورم داد و  قیمت ها در بریتانیا نیز در ماه اکتبر به ندرت رشد کردند؛ و این احتمال ثبات بیشتر نرخ ها در استرالیا را به دنبال خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید..

 

موافقت اسرائیل و حماس با آزادی گروگان ها
اسرائیل در اولین موفقیت بزرگ دیپلماتیک در جنگ شش هفته ای، در ازای آزادی حداقل 50 گروگان از منطقه محاصره شده، بر اساس توافقی که اسرائیل و حماس به تصویب رساندند، نبرد در نوار غزه را به مدت چهار روز متوقف خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید..

 

 افزایش تعهدات دولت آلبانیز در زمینه انرژی پاک
دولت آلبانی با گسترش چشمگیر تعهدات خود در زمینه تولید و ذخیره سازی سبز و جایگزینی موثر انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی، هدف 82 درصد انرژی پاک خود را افزایش خواهد داد. این تغییر، به طور خاص حمایت از پروژه‌های گازی را حذف می‌کند.

بیشتر بخوانید..