مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 10 اکتبر


17/07/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 10 اکتبر

 

اثرات جنگ بر قیمت دلار
تنش های ایجاد شده بین اسرائیل و فلسطین، اثرات اولیه خود را در بازار های مالی و فعالیت های اقتصادی نشان داد. امروز در بازار آزاد، قیمت دلار آمریکا وارد کانال 52 هزار تومان شد و نوسانات همچنان ادامه دارد. همچنین قیمت دلار استرالیا نیز با افزایش چشمگیری مواجه شد.

بیشتر بخوانید...

 

 آلبانیز کنار خواهد رفت
آنتونی آلبانیز می گوید در صورت شکست رای دهندگان در همه پرسی تاریخی روز شنبه، از طرح صدای بومی به پیشنهاد پارلمان کناره گیری خواهد کرد. او از استرالیایی ها خواست اجازه ندهند کشور با ترس و تفرقه از طرف مبارزان "کمپین نه" کوچکتر شود. 

بیشتر بخوانید...

 

اوضاع مشاغل در استرالیا
با توجه به اوضاع بازار و نرخ های بهره‌ی اعلام شده، گزارش مرتبط با مشاغل استرالیا همچنان غافلگیر کننده عمل می‌کند. امروز صبح این نرخ با عدد 336000 شغل جدید، پیش‌بینی ها را بی اعتبار کرد.

بیشتر بخوانید...

 

 از بین رفتن پس انداز استرالیا
وام های مسکن با نرخ ثابت، پس اندازهای دوران همه‌گیری و بازار کار استرالیایی ها را قدری ایمن کرده؛ اما اقتصاددانان نگران اتمام پس انداز و اوضاع نامناسب در آینده هستند. 

بیشتر بخوانید...

 

کانتاس در سنا
این شرکت هواپیمایی روز جمعه پاسخ هایی برای پرسش های کمیته سنا در مورد بررسی موضوع پرواز های قطری ارائه کرد. آنها زمان درخواست سیاست های حمایتی خود را از دولت، و زمان نیاز به شفافیت خود را یک شرکت خصوصی می‌دانند. 

بیشتر بخوانید...