مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 29 سپتامبر


06/07/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 29 سپتامبر

 

رئیس مجلس ایران در نشست بریکس
قالیباف، رئیس مجلس ایران، روز چهارشنبه با نمایندگان مجلس ملی آفریقای جنوبی، رؤسای مجلس مصر و امارات دیدار کرد و همچنین در مجمع بریکس به عنوان سخنگو پشت تریبون رفته و برای همکاری بیشتر پارلمان های عضو مجمع ابراز امیدواری و از تحریم های جهانی شکایت کرد.

بیشتر بخوانید...

 

بالاترین بازده خزانه داری ایالات متحده
بعد از اعلام آخرین داده های اقتصادی از ادامه ‌ی انعطاف پذیری بازار کار، نتیجه جالب توجه بود! بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح  15 سال گذشته خود رسیده است.

بیشتر بخوانید...

 

جنگ غول های گاز استرالیا
بعضی از بزرگترین شرکت های استرالیا بر سر افزایش قیمت گاز در WA در حال جنگ هستند. Wesfarmers در حرکتی بی سابقه، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز استرالیا، وودساید را به عدم ارائه مقادیر کافی گاز از پروژه 12 میلیارد دلاری پلوتو متهم می‌کند.

بیشتر بخوانید...

 

برنامه های دولت استرالیا برای سالمندان
دولت آلبانیز با افزایش فشار خود برای استفاده از پس انداز بازنشستگی برای کمک به مقابله با چالش تامین مالی مراقبت از سالمندان، نمایندگان امور بازنشستگی را به جلسه بعدی کارگروه مراقبت سالمندان دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید...

 

قطر راهی به استرالیا ندارد
کاترین کینگ، وزیر حمل و نقل، به وزارتخانه خود اجازه نداد مذاکرات با قطر را در مورد درخواست قطر برای دو برابر کردن پرواز ها به استرالیا به انجام برساند. تصمیم برای جلو گیری از درخواست قطر برای ارسال پرواز بیشتر به استرالیا، به موضوعی مهم برای دولت آلبانیز تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید...