مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 28 سپتامبر


05/07/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 28 سپتامبر

 

احتمال تعطیلی دولت آمریکا
رهبران سنای آمریکا، برای جلوگیری از تعطیلی قریب الوقوع دولت با توجه به قوانین موجود در بحث بودجه اقدام کردند. در این اقدام که با توافق جمهوری خواهان و دموکرات‌ها انجام می‌شود، دولت تا 6 هفته دیگر باز نگه داشته شده و همچنین 6 میلیارد دلار بودجه کوتاه مدت برای اوکراین در راستای پیشگیری از تهاجم روسیه در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید...

 

فشار تورم بر بالاک و رزرو بانک استرالیا
افزایش قیمت سوخت و همچنین فشار های هزینه در خدمات نیروی کار، رئیس جدید بانک مرکزی استرالیا را تحت فشار قرار می‌دهد. ممکن است او مجبور به بالا بردن نرخ بهره و همچنین بالا نگه داشتن هزینه های وام در اوایل مسئولیت خود شود.

بیشتر بخوانید...

 

 تاثیر تعطیلی دولت آمریکا بر عملکرد فدرال رزرو
تعطیلی دولت ایالات متحده آمریکا از نظر اقتصادی مخرب خواهد بود. این امر به احتمال زیاد باعث محدودیت عملکرد فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره و همچنین کاهش بازدهی خزانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید...

 

مذاکره مستقیم با آمریکا شروع نشده
وزارت امور خارجه ایران اخبار منتشر شده درباره فرآیند مذاکرات رفع تحریم ها را بی‌اعتبار اعلام کرد. در بیانیه‌ی اعلام شده آمده است: «این نوع خبرسازی‌‌‌‌ها و بازی‌‌‌‌های رسانه‌‌‌‌ای که معمولا برای فضاسازی سیاسی صورت می‌‌‌‌پذیرد، فاقد اعتبار است.» در اخبار منتشر شده قبلی آمده بود که قرار است مذاکرات برای رفع تحریم ها در حاشیه‌ی نشست دوجانبه در عمان انجام شود.

بیشتر بخوانید...

 

نرخ بهره به اندازه کافی بالا نیست
رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت مطمئن نیست که آیا بانک مرکزی نرخ بهره را به اندازه کافی برای مهار تورم افزایش داده است یا نه. به گفته‌ی او نرخ بهره خنثی یا نرخی که نه اقتصاد را مهار می کند و نه آن را تحریک می کند، ممکن است بالاتر رفته باشد.

بیشتر بخوانید...