مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 27 سپتامبر


04/07/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 27 سپتامبر

 

 یک افزایش نرخ بهره دیگر در دستور کار فدرال رزرو
یکی از مقامات فدرال رزرو، امکان یک افزایش نرخ دیگر را محتمل دانسته و اعلام کرد پیش از آن که به فرود نرخ فکر کنیم، احتمال افزایش نرخ برای یک بار دیگر وجود دارد. همچنین او گفت که 60 درصد شانس برای بانک مرکزی آمریکا می‌بیند که بتواند تورم را به هدف 2 درصدی خود کاهش دهد.

بیشتر بخوانید...

 

 استعفا و جایگزینی نخست وزیر ویکتوریا
دنیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا پس از 9 سال، به طور ناگهانی استعفا داده و قدرت را به جاسینتا آلن، معاون منتخب خود واگذار خواهد کرد. نمایندگان حزب کارگر ویکتوریا به خانم آلن هشدار داده اند که او باید فرهنگ استبدادی آقای اندروز را تغییر دهد تا از او حمایت شود.

بیشتر بخوانید...

 

امکان بازگشت به برجام و احیای توافق
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران طی سفرش به نیویورک گفت‌وگویی با شبکه CNN داشت که در آن در مورد آزادی زندانیان آمریکایی و دسترسی به منابع ارزی ایران و همچنین بی اعتمادی ایران به برجام و آژانس بین المللی و در نهایت امکان همکاری جدید در راستای احیای توافق از دست رفته سخن گفت.

بیشتر بخوانید...

 

کاهش محبوبیت بایدن 
بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل مدیریت نادرست اقتصادی و همچنین امور مهاجرت و نحوه مدیریت مسئله‌ی جنگ اوکراین، محبوبیت و تایید عمومی را از دست داد. با این وجود تحلیل گران سیاسی زیادی همچنان او را قوی ترین گزینه برای دموکرات ها می‌دانند.

بیشتر بخوانید...