مقالات

مهترین اخبار اقتصادی 26 سپتامبر


03/07/1402 اقتصاد جهانی

مهترین اخبار اقتصادی 26 سپتامبر

 

طرح چالمرز برای باز گرداندن بازنشستگان به کار
با توجه به اقداماتی که برای باز جذب باز نشستگان به کار و کمک به مقابله با کمبود مهارت ها و نیروی کار در کشور طراحی شده است، مستمری بگیران مسن و کسانی که از حمایت درآمد برخوردار هستند، مانند بیکاران، اجازه خواهند داشت قبل از از دست دادن مزایا، دوباره به بازار کار باز گردند.

بیشتر بخوانید...

 

ممکن است نرخ بهره بالا بماند
رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره همچنان محتمل است و هزینه های استقراض ممکن است برای مدت طولانی تری بالاتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت باقی بماند، تا بانک مرکزی آمریکا به هدف تورم 2 درصدی خود دست یابد.  

بیشتر بخوانید...

 

 اقتصاد چین، تهدیدی برای استرالیا
دولت استرالیا در دوره‌ی سه ماهه اعلام کرد که تاثیرات مشکلات اقتصاد چین را در استرالیا، از طریق ضعف تجارت و کاهش ریسک پذیری در بازار های مالی احساس خواهیم کرد. مشاوران مالی البانیز اعلام کردند: «کاهش شدید رشد اقتصادی در چین، از طریق کانال‌های تجاری و افزایش ریسک‌گریزی در بازارهای مالی جهانی به استرالیا منتقل می‌شود».

بیشتر بخوانید...

 

 استعفای رئیس کانتاس
خلبانان کانتاس خواستار استعفای رئیس شرکت هواپیمایی، ریچارد گویدر شدند. اخیرا مشخص شده است که او بیش از 1700 کارمند را به صورت غیر قانونی اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید...

 

انرژی هسته ای بجای زغال سنگ
 انرژی هسته ای پشتیبانی و محبوبیت بیشتری نسبت به زغال سنگ دارد و همچنان راهی برای نجات محیط زیست از آلودگی است. نظر سنجی ها نشان می‌دهد رویکرد آلبانیز و همچنین حمایت مردمی  در همین جهت است. 

بیشتر بخوانید...