مقالات

جلسه سیاست مالی RBA


28/06/1402 اقتصاد جهانی

جلسه سیاست مالی RBA

 

جلسه رزرو بانک استرالیا با حضور فرماندار جدید، میشل بالاک و همچنین همراه قدیمی رزرو بانک، فیلیپ لو برگزار شد. حاضرین در جلسه بحث خود را درباره اقتصاد جهانی با مشاهده این نکته آغاز کردند که نرخ تورم در پایان سال در بیشتر اقتصاد ها به کاهش خود ادامه داده است، چرا که قیمت کالاهای مواد غذایی و انرژی عموماً کمتر از سال قبل بوده است.

افزایش های اخیر در برخی از قیمت های مواد غذایی و انرژی خطرات صعودی را برای تورم کل در ماه های آینده ایجاد کرد. با این وجود، بسیاری از بانک های مرکزی در اقتصادهای پیشرفته انتظار داشتند که تورم در طول سال 2025 تعدیل شود و به هدف بازگردد. رشد سرمایه گذاری تجاری در سه ماهه اخیر در تعدادی از اقتصادهای پیشرفته افزایش یافته است.

فعالیت در بخش خدمات که محرک اصلی رشد فعالیت های اقتصادی در نیمه اول سال 2023 بود، به نظر می رسید که در ماه های قبل شتاب خود را از دست داده است. همچنین در مورد این که تورم در چین بر اساس استانداردهای جهانی و نسبت به هدف بانک مرکزی بسیار پایین باقی ماند و این که کاهش شدیدتر در چین خطری برای چشم‌انداز جهانی بود، زیرا سیاست‌گذاران چینی چالش‌های بلندمدت رشد ساختاری کندتر و متعادل کردن مجدد منابع رشد در اقتصاد چین را بررسی کردند.

 

بیشتر بخوانید...