مقالات

عذرخواهی فیلیپ لو


07/09/1401 اقتصاد ایران

عذرخواهی فیلیپ لو

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا در کمیته‌ی اقتصادی سنا حضور یافت و از افرادی که بر اساس تعهدات بانک مرکزی مبنی بر عدم افزایش نرخ‌های بهره، پیش از سال ۲۰۲۴ متقبل ضرر شده‌اند رسماً عذرخواهی کرد.

وی همچنین پذیرفت که بانک مرکزی تا حدودی مسئول وقوع شدید‌ترین تورم در هه‌های اخیر در این کشور بوده است، ولی همچنان اعلام کرده که اقدامات انجام شده با توجه به شرایط کاملاً قابل دفاع بوده است.

دکتر لو اعلام کرد که بانک مرکزی استرالیا، پیش‌بینی مبنی بر یک دوره رکود بلندمدت و تاریخی داشته. رکودی که با ۱۵ درصد نرخ بیکاری همراه بوده و نسلی از جوانان که نمی‌توانند شغل داشته باشند، دانشگاه و یا مدرسه بروند. اما اقتصاد به یک‌باره سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شده واکنش نشان‌داده و بهبود یافته و رزرو بانک استرالیا نیز مجبور به واکنش سریع شده تا بتواند نرخ تورم را به بازه‌ی هدف ۲ تا ۳ درصد بازگرداند. امری که پیش‌بینی می‌شود حداقل دو سال به درازا کشیده شود.

علی‌رغم ابراز پشیمانی وی اعلام کرد، اگرچه بنا به شرایط زمان خود، درست‌ترین تصمیمات را گرفته، ولی در صورتی که به عقب بازگردد، برای صحبت کردن با مردم رویکرد دیگری را انتخاب خواهد کرد. 

او همچنین اعلام کرده که رویکردها و تصمیمات روبه‌جلوئی که این نهاد برای محرک‌های مالی و پولی در پیش‌گرفته بود به صورت محدود باعث افزایش بیشتر تورم شده است؛ چرا که این محرک‌ها به منظور درآمد و کاهش تورم توزیع شدند، ولی نتیجه‌ی عکس آن‌ها افزایش تقاضای مردم بوده است. 

او می‌گوید که رویکرد روبه‌جلوئی که رزرو بانک استرالیا پیش گرفته بود، همیشه هشدارهائی نیز در برداشت؛ ولی مردم هیچ زمان این هشدارها رو گوش نمی‌دادند و این یک شکست بزرگ برای این نهاد بوده است. با این حال وی اعلام کرده که هیئت‌مدیره‌ی رزرو بانک استرالیا متعهد به یادگیری از این تجربه خواهد بود.

آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرده است که در جایگاه رئیس ‌رزروبانک استرالیا اعتماد کاملی به فیلیپ لو دارد.

 

بیشتر بخوانید....