مقالات

افزایش سطح انتظارات از فدرال رزور برای افزایش بیشتر نرخ بهره


18/07/1401 اقتصاد ایران

افزایش سطح انتظارات از فدرال رزور برای افزایش بیشتر نرخ بهره

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

گزارش قوی مشاغل ایالات متحده در روز جمعه، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد و دلار آمریکا را به محل جذاب تری برای سرمایه گذاری تبدیل کرد.

دلار استرالیا روز دوشنبه پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود از ماه می 2020 در اوایل جلسه، در محدوده ثابتی معامله شد.

افزایش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا و رشد دلار آمریکا، همراه با ترس از رکود، بر این ارز تاثیر منفی گذاشته است. به دلیل تعطیلات بانکی در ژاپن و ایالات متحده، حجم معاملات کاهش نسبی را نشان می‌دهد.

جفت ارز AUDUSD (قیمت دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا) در ساعات ابتدایی امروز در حوالی 0.6370، معامله می شد که 0.0002 یا +0.04% افزایش را نشان می‌داد. روز جمعه، شاخص Invesco CurrencyShares Australian Dollar Trust ETF) FXA) به 63.00 دلار رسید که 0.48 دلار یا 0.76- کاهش داشت.

این اقدام قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هنوز در حال ارزیابی گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه هستند که نشان می‌دهد کارفرمایان در سپتامبر بیش از آنچه انتظار می‌رفت، نیروی کار استخدام کردند. این خبر احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در نشست 1-2 نوامبر افزایش داد و دلار آمریکا را به محل جذاب تری برای سرمایه گذاری تبدیل کرد.

معامله گران اکنون خود را جلوتر از انتشار داده های گزارش تورم تولید کننده ایالات متحده در روز چهارشنبه و انتشار صورتجلسه ی فدرال رزرو و گزارش تورم مصرف کننده ایالات متحده در روز پنجشنبه و گزارش خرده فروشی ایالات متحده در روز جمعه قرار می دهند.

داده‌های تورمی بالاتر از حد انتظار فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای افزایش شدید نرخ‌ها وارد می‌کند. این باعث می‌شود AUDUSD (قیمت دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا) در شرایط سخت فعلی باقی بماند و حتی می‌تواند آن را به شدت پایین بیاورد.